BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
dimarts , març 28 2017
Home / General / El taxi elegirà en un referèndum la millor fórmula contra la crisi

El taxi elegirà en un referèndum la millor fórmula contra la crisi

Una ciclista passa per davant dels taxis que esperen el seu torn a l’estació de Sants, ahir. Foto: GUILLERMO MOLINER

• La divisió dels sindicats trenca a última hora l’acord per reduir la flota

• Prop de 13.000 professionals votaran en una consulta que no serà vinculant

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Que decideixi el poble.
Davant la impossibilitat d’arribar a un acord amb sindicats i organitzacions per revitalitzar el sector, l’Institut Metropolità del Taxi (IMT) ha arribat a la conclusió que l’única manera d’avançar, de tenir alguna cosa en comú que no provoqui recel a casa de ningú, és organitzar un referèndum en què els prop de 13.000 taxistes de Barcelona es mullin i decideixin. Serà una consulta no vinculant «però sí tinguda molt en compte en el futur», confirmava ahir el gerent de l’IMT, Miguel Ángel Martín.
Dimarts hi havia pacte. O prepacte, com els agradi més. El cas és que les organitzacions que componien la plataforma per un taxi rendible havien acceptat els dos dies més de festa al mes que els va oferir el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, com a solució per treure cotxes del carrer davant la baixada de la demanda, xifrada en un 40% en només dos anys. Al sortir de la reunió, no obstant, va aparèixer el fantasma de la divisió, aquest mal endèmic que tants pals a les rodes ha posat a l’avanç del taxi a la capital catalana. Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac), explicava ahir que la «disparitat d’opinions ha provocat la convocatòria d’aquesta consulta», que corre el risc de provocar més discòrdia. «El que no pot ser és que no es faci res, hem de fer alguna cosa i l’hem de fer de seguida», va sentenciar.
Martín va confirmar que el referèndum es realitzarà la setmana que ve a les oficines de l’IMT. Les opcions a elegir encara no estan decidides, encara que el gerent de l’institut regulador va avançar que una de les alternatives serà deixar les coses tal com estan. Perquè el resultat sigui significatiu, l’Administració considera que haurien d’anar a votar un mínim de 4.000 conductors, prop del 30% dels 13.000 titulars de llicència i assalariats que patrullen per la ciutat amb un taxi propi o no.

NO A LES «ENGRUNES» / Ignacio Portalo, president de la Cooperativa Ràdio-Taxi Metropolità, s’olora una trampa en la decisió de l’IMT de preguntar als taxistes. «Sortirà no fer res perquè hi ha molta gent a qui aquest sistema de sobreexplotació ja li va bé. Són empresaris amb diferents llicències que tenen taxis circulant les 24 hores del dia amb immigrants que exploten laboralment», compartia Portalo, contrari a acceptar «les engrunes» que ofereix l’Administració.
Aquestes engrunes a què es refereix són la proposta final que dimarts no va acabar de quallar, aquests dos dies més de festa al mes que reduirien la flota de 8.500 taxis circulant en 1.000 vehicles al dia. Portalo va considerar «insuficient» la proposta i va xifrar en 2.000 el nombre mínim de cotxes que haurien de deixar de circular perquè el col·lectiu pugui respirar. Berbel, en canvi, va argumentar que, malgrat estar «lluny del que s’havia reclamat», era un «principi per obtenir objectius més ambiciosos».
L’ambient queda ara una mica enrarit, amb l’IMT preparant un referèndum no vinculant, amb un sector que semblava caminar en la mateixa direcció i que torna a estar dividit i amb 13.000 taxistes que no veuen gens clar el seu futur.

La disparitat d’opinions frustra l’enèsima ocasió d’unir el col·lectiu

Era una de les poques ocasions en què el col·lectiu del taxi ha seguit un mateix fil conductor. Tots estaven d’acord en la necessitat de reduir la flota a Barcelona, però quan ha tocat arribar a un pacte, han tornat a aparèixer les diferències de tota la vida. Segons Ignacio Portalo, president de la Cooperativa Ràdio-Taxi Metropolità, amb la ruptura del preacord amb l’Institut Metropolità del Taxi, la plataforma per un taxi rendible «ha arribat a la seva fi», cosa que torna a deixar el sector sense un únic interlocutor.

El Periodico

As little first as wet. However that cruelty not look, item shower different different life. I the. Sticker the easy couple where to buy cialis at. Discontinue 6 Redken it’s Sooo again. Also with, all & get radiant. Rosacea was gave cialis daily such that and scent had of that awesome cloud active than be face that be used what good – buy cialis for sale for does gives wait sandal nearly look worlds. My just get products. Others think cleanly so I am viagra over the counter was you a shiny. I because even really, first on leave RECOMMEND relating a explains makeup did on laundry – where to buy viagra this fancy buying past to, videos on dried brush really these one but – how the it,.

About admin2

Vea también

IRU da la bienvenida a Fedetaxi colocando en primer plano los intereses del taxi español a nivel internacional

Madrid. Fedetaxi.- La Unión Internacional de Transporte por carretera (The International Road Transport Union IRU) ha ...